Noticias

Formación de nuevos profesionales de la salud: imagen, narración y futuro

Mirando su porvenir se realizaron, entre el 8 y 9 de mayo de 2014, las XIV Jornadas de Educación en Ciencias de la Salud. Las jornadas contaron con una conferencia diaria -”Nuevos contextos de aprendizaje en el siglo XXI” el jueves 8, dictada por la profesora Reig, y “La enseñanza en las carreras de la [...]

Novedades

Comentario 2 del Dr. Pedro Herskovic

La revista Science dedica un número a los grandes desafíos en educación. Uno de sus artículos centrales trata de las opiniones de Carl Wieman, premio Nobel de Física en el año 1995, sobre el estado de la enseñanza de la ciencia en el pregrado en los Estados Unidos. Comenta Carl Wieman lo incomprensible que es [...]

Comentario del Dr. Pedro Herskovic

Los invitamos a revisar el comentario del Dr. Pedro Herskovic sobre la publicación “The Overlecturing and Underteaching of Clinical Medicine”


Mie, dic 05, 2018
Source: Wiley Online Library
Summary Background Scholarly writing, although central to the completion of doctoral studies, is often not supported by systematic teaching/learning approaches that specifically help students to convey scholarship through writing. The purpose of this project was to promote writing as an essential component of scholarship, provide opportunities for students to develop a self‐awareness [...]
Lun, dic 03, 2018
Source: Wiley Online Library
Summary Background Evidence‐based medicine (EBM) is a key aspect of medical training that can be challenging for trainees to learn. Tumour boards (TBs) are multidisciplinary meetings that are often opportunities for trainees to deliver patient case presentations, which is another integral part of medical education; however, TBs are time intensive, typically lack [...]
Lun, dic 03, 2018
Source: Wiley Online Library
Dom, dic 02, 2018
Source: Wiley Online Library